L'Ajuntament lliura el XIV Premi de Pintura Gimeno i obre l'exposició amb l'obra guanyadora i les seleccionades

19/12/2016

Ariadna Mangrané guanya el premi amb l'obra Mineràlia

L'Ajuntament de Tortosa ha lliurat el XIV Premi de Pintura Francesc Gimeno a Ariadna Mangrané (Sant Carles de la Ràpita, 1986), per l'obra Mineràlia. El lliurament s'ha fet aquest dissabte en el marc de la inauguració de l'exposició de les catorze obres seleccionades pel jurat a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa, en un acte presidit per l'alcalde de Tortosa, Ferran Bel. El Premi Gimeno es consolida com una aposta per la promoció de l’art contemporani i assumeix com a repte fer-lo accessible a tota la ciutadania a través de l'exposició de les obres seleccionades.

En la present edició 82 creadors d'arreu de l'Estat han presentat les seves propostes, entre les quals, el jurat del certamen, format per Joséphine Matamoros, Àlex Mitrani i Pep Montoya, ha seleccionat l'obra de 14 artistes que han optat al premi. L'exposició, que pot visitar-se fins al 5 de març, presenta l'obra de tots ells: Pablo Bellot, Daniel Berdala, Svantje Bußhoff, Alberto Gil, Mercè Hernández, Èlia Llach, Jan Monclús, Ivan Morales, Óscar Padilla, Albert Pinya, Edgard Plans, Javier Pretel, Ana Sánchez i Ariadna Mangrané. El conjunt de les seves obres ens permet copsar la diversitat d'interessos i d’estils en què es manifesta la pintura avui.

De la guanyadora de l'última edició del Premi Gimeno, el jurat afirma el següent: "(...) Voluntàriament limitada a un tema aparentment aliè a l'home, el del mineral i el cristall, Mangrané descobreix textures, colors i belleses monstruoses sorgides d'un caos atàvic, tan remot com fascinador. El que es manifesta, reflectit en la ceguesa de la pedra, és la necessitat de la pintura, la pulsió de la reconstrucció plàstica del món, l'abismal concentració en l'acte de pintar-lo.”

Llicenciada en Belles arts per la Universitat de Barcelona, Mangrané ha cursat una beca Erasmus a la University of Art and Design (TaiK) d'Hèlsinki (Finlàndia). Actualment duu a terme el Màster en Belles Arts a Umea Academy of Fine Arts a Suècia. Ha exposat individualment dins del programa Projeccions 51 a la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona i a la Galeria Miquel Alzueta de la mateixa ciutat. Ha participat en exposicions col•lectives a Alemanya, Finlàndia i República Txeca.

Obert a la pluralitat de tècniques i suports en què es formula la pintura contemporània, el Premi de Pintura Francesc Gimeno és una aposta per la revalorització d'aquest llenguatge artístic. Una finestra a noves propostes formals, a l'exploració de les possibilitats expressives d'una pintura que, més enllà de trobar alternatives estètiques i tècniques, aspiri a crear nous espais de coneixement i reflexió.

Bust de Francesc Gimeno
Durant el mateix acte, es va formalitzar la donació del bust de Francesc Gimeno que ha donat l'artista José Manuel Mestre Vilà "Josman" a l'Ajuntament de Tortosa. L'alcalde i Josman van signar l'acord, en virtut del qual l'escultura, realitzada en composite, quedarà dipositada al Museu de Tortosa. Mentre duri l'exposició, estarà exposada a l'entrada de la Sala Antoni Garcia.