El Festival d’Intervencions Efímeres A Cel Obert omple els espais patrimonials de la ciutat amb la il·lusió

25/09/2023

A Cel Obert arriba a la desena edició. Del 6 al 8 d'octubre es podran visitar 21 espais del centre històric de Tortosa i 2 de Jesús

En aquesta edició es podran visitar un total de 23 espais, 21 dels quals al centre històric de la ciutat i 2 a Jesús, uns espais que permetran fomentar l'interès de la ciutadania i visitants cap al patrimoni arquitectònic i cultural de Tortosa.

Enguany hi ha cinc obres seleccionades per convocatòria que es podran visitar al Palau Montagut, al passatge Franquet, al pati de la Puríssima, al pati de Sant Jordi i Sant Domènec i al pati de Sant Jaume i Sant Maties. A més, per primera vegada el festival suma els següents espais: el pati i l'antiga capella del convent de les Serves, el calvari, el saló del Tinellet, la sala d'actes de la Casa Bau, el magatzem de l'antiga fàbrica d'Olis Bau i el Palau Oliver de Boteller.

La il·lusió és el tema vehicular al voltant del qual giraran les diferents intervencions efímeres. En l'àmbit acadèmic, s'amplia la col·laboració amb diverses escoles d'art i disseny perquè l'alumnat tingui l'oportunitat d'explorar totes les etapes del procés de creació.  l'Escola per l'Art i la Cultura de la Diputació torna a cedir el seu claustre, per tal que els estudiants del curs d'Arquitectura Efímera de l'Escola d'Art i Disseny de la Diputació de Reus, instal·len una obra desenvolupada des de l'escola. A més, alumnes de l'Escola d'Art i Superior de Disseny de València i de l'Escola Municipal d'Art i Disseny de Móra la Nova, mostraran les seues obres al pati d'entrada al convent de Santa Clara i al Polvorí del Parador de Tortosa.

També en l'àmbit educatiu, al pati del Museu de Tortosa es podrà visitar la instal·lació col·laborativa realitzada per alumnes de 13 centres educatius del territori.

Una de les novetats d'enguany serà l'habilitació d'espais adaptats amb rampes per les persones amb dificultat de mobilitat.

Finalment, el festival A Cel Obert coincidirà amb el festival Ebre Terra de Vent, que es va suspendre per la pluja a Festes de la Cinta. Un total de sis grups recorreran els carrers del centre històric de la ciutat.