VII Fòrum cultura i ruralitats. Escenaris de l’aigua

VII Fòrum cultura i ruralitats. Escenaris de l’aigua
04/06/2024 - 06/06/2024
Tortosa, Terres de l'Ebre

Aquesta edició proposa l'abordatge de qüestions centrals per al futur de les nostres zones rurals -i dels seus joves-, com el canvi climàtic, la biodiversitat, el sector primari, el paper cultural i mediambiental de les conques fluvials, els usos i formes de gestió de l'aigua, la sequera, l'avanç de la mar i el consegüent retrocés de la línia de costa -especialment sever en el Delta de l'Ebre- i la destrucció d'aiguamolls i ecosistemes.

A més, es reflexionarà sobre la idea de cultura com a lloc de trobada, intercanvi i transmissió de sabers, amb l'objectiu d'explorar el potencial que resideix en el diàleg entre diferents agents, perfils professionals o generacions per a impulsar les transformacions que demanden les nostres zones rurals. D'aquesta manera, aquesta edició posa el focus especialment en el diàleg intra i intergeneracional, potenciant la presència d'agents culturals i artístics joves per a reflexionar sobre el paper de la joventut en els territoris rurals.

Organitza: Ministerio de Cultura.
Amb la col·laboració de l’Ajuntament de Tortosa i la Diputació de Tarragona.