Presentació de l’edició de la partitura de Felip Pedrell 'I Triomfi' i del llibre 'L’empremta de Felip Pedrell' catàleg de l'exposició

13/03/2024
Aula didàctica del Museu de Tortosa
18:00 h

Dimecres 13 de març. Amb la participació dels autors i comissaris de l'exposició Marc Heilbron, Cristina Álvarez i Ilaria Sartori, i de Bernat Cabré, editor de Ficta Editorial.

L'acte serà presentat per Jordi Alomar, director del Museu de la Música i Mar Lleixà, regidora de cultura de l’Ajuntament de Tortosa.

La diversitat d’inquietuds, la labor i el pensament de Felip Pedrell (1841-1922) van tenir una gran influència entre els músics del seu temps i posteriors. En línia amb els corrents regeneracionistes i inspirat pel wagnerisme i els nacionalismes de la segona meitat del segle XIX, Pedrell volia aplicar les novetats tècniques i estètiques de la música europea, a la vegada que proposava bastir una identitat musical nacional inspirada en el passat i la tradició oral.

La presentació d’aquestes publicacions, que conviden a revisitar el llegat del gran mestre tortosí des de la contemporaneïtat, clou la commemoració del centenari de Felip Pedrell per part del Museu de la Música – Centre Robert Gerhard.

Activitat en ocasió de l’exposició temporal “L’empremta de Felip Pedrell” que acull el Museu de Tortosa.