Jornades Europees del Patrimoni 2024

Jornades Europees del Patrimoni 2024
08/10/2024 - 13/10/2024

Des del 8 al 13 d’octubre entrada gratuïta al Museu i a les activitats programades

Un any més, us convidem a participar en les activitats organitzades amb motiu de les Jornades Europees del Patrimoni, el tema escollit enguany és “itineraris, xarxes i connexions”. L'Agència Catalana del Patrimoni Cultural impulsa les Jornades Europees del Patrimoni (JEP), una iniciativa del Consell d’Europa i la Comissió Europea que se celebra ininterrompudament a Catalunya des del 1991 i que és considerada l’activitat participativa més important d’Europa en relació amb el patrimoni cultural. Al llarg de tots aquests anys les Jornades Europees del Patrimoni ens han permès conèixer la riquesa i la diversitat del patrimoni cultural gràcies a la col·laboració de centenars de municipis, museus, monuments, associacions i entitats culturals d’arreu del territori que any rere any han obert les portes de casa seva per apropar el seu patrimoni cultural a la ciutadania.

Jornades de portes obertes al Museu de Tortosa des del 8 fins al 13 d'octubre

Dijous, 10 d'octubre

19.00 h
Presentació de la publicació Població i riquesa a Tortosa a començament del segle XIV. Estudi i edició del llibre de Manifest 1316 de Jordi Morelló Baget
Sala d'actes de l'Arxiu Comarcal del Baix Ebre

Aquesta publicació és un exhaustiu estudi sobre el llibre de manifest més antic que es coneix a Catalunya. Es tracta d'un registre dels béns declarats pels habitants de la ciutat, l'any 1316, amb finalitat fiscal.

Divendres, 11 d'octubre

20.30 h
Presentació del projecte Escenaris de la Història de la Xarxa de Museus d'Història i Monuments de Catalunya. Projecció de l'audiovisual Lo Jutglar i l'Aljama de Tortosa
Museu de Tortosa

20.45 h Concert de música sefardita, a càrrec del pianista Toni Costa
Museu de Tortosa

El projecte Escenaris de la història vol donar a conèixer la història de Catalunya, a partir dels indrets i els monuments on va succeir. És un projecte de divulgació cultural, desenvolupat per la Xarxa de Museus d'Història i Monuments de Catalunya, que té per objectiu explicar la història de Catalunya a través dels museus i monuments que componen la Xarxa.

Diumenge, 13 d'octubre

11.00 h. Ruta a peu per la Tortosa medieval. Lloc de trobada: Museu de Tortosa. Activitat gratuïta amb reserva prèvia. Inscripcions: https://entrades.museudetortosa.cat/

Amb el suport de la Diputació de Tarragona