Ebre Art i Patrimoni Museu de Tortosa

Ebre Art i Patrimoni Museu de Tortosa
11/07/2024 - 12/07/2024
10.00 a 11.00 h

Aquest any el cicle Ebre Art & Patrimoni dirigeix la mirada a la ceràmica, un material que és a la vegada ofici, que ens ha acompanyat des de que vivíem a les coves i que segueix fent-ho avui en dia.

Hem fet servir la ceràmica perquè l’hem necessitat. Avui la continuem fent servir d’una manera o una altra, perquè la valorem més enllà d’allò que és estrictament necessari.

Així doncs us proposem:

11 de juliol de 2024 de 10.00 a 11.00 h
Xerrada a càrrec de Marco Pla
"De quan vam aprendre a fer foc"
Aula didàctica del Museu de Tortosa
Marco Pla ens explicarà el paper fonamental del foc a la prehistòria. També ens parlarà d'alguns dels materials, eines i tècniques que es feien servir per fer ceràmica al neolític i a les primeres edats dels metalls.

12 de juliol de 2024 de 10.00 a 11.00 h
Xerrada a càrrec de Teresa-Marta Batalla
"L'avui i el demà de la ceràmica"
Aula didàctica del Museu de Tortosa
Teresa-Marta Batalla ens parlarà de la ceràmica com a material implicat en la creació artística, així com de la ceràmica utilitària d’autor. També ens explicarà la seva experiència amb les argiles salvatges, el treball amb modelat i l'expansió de les plaques, una tècnica pròpia. Per tancar realitzarà una demostració en directe de la fabricació d'un plat expandit.

Documents: