Dia Internacional dels Museus 2021

Dia Internacional dels Museus 2021
15/10/2021 - 18/10/2021
Museu

Com cada 18 de maig, el Museu de Tortosa celebra el Dia Internacional dels Museus.

Aquest esdeveniment s'organitza des del 1977 pel Comitè Internacional dels Museus (ICOM). És el dia en què els museus són els protagonistes i obren les seves portes a la ciutadania.

Davant el moment que estan vivint les societats actuals a nivell mundial arran de la pandèmia de la COVID-19, el Consell Internacional dels Museus aposta per repensar la relació dels museus amb les comunitats a les quals serveixen. Així, amb el tema “El futur dels museus: Recuperar i tornar a imaginar“, El Dia Internacional dels Museus 2021 convida als museus, als seus professionals i a les comunitats a crear, imaginar i compartir noves pràctiques de (co)creació de valor al voltant del patrimoni.

L’any passat, a causa de la pandèmia, vam haver de celebrar el DIM en format virtual. Aquesta vegada podem fer-ho de forma presencial. El Museu de Tortosa celebrarà el DIM amb unes jornades de portes obertes el 15, el 16 i el 18 de maig.

El diumenge, 16 de maig, a les 12 hores, us convidem a fer una visita teatralitzada a l’antic escorxador.  Viatjarem en el temps fins a principis del segle XX i passejarem pel recinte modernista de l'antic escorxador, de la mà de La Companyia. Activitat gratuïta amb aforament limitat. Cal fer reserva prèvia enviant un missatge a:  museudetortosa@tortosa.cat

Enguany hem volgut adreçar les activitats a dos dels col·lectius que més han patit les conseqüències de la pandèmia: els joves i la gent gran.

El dissabte, 15 de maig, a les 19 hores, al pati del Museu de Tortosa
Concert Jam amb LOKALS NORMALS
Lokals Normals és una banda creada per joves talents de les Terres de l'Ebre.   Aquest grup de músics i creatius de diferents disciplines donaran forma a una performance en format jam. Artistes: Aka Pedro, Anni Talarn, Josep Lanau, Mar Grifoll, Míriam Membrive, Oriol Gombau. Activitat gratuïta.

El dimarts, 18 de maig, al Museu de Tortosa
VISITA TEATRALITZADA A L'ANTIC ESCORXADOR
Convidem als usuaris de les residències de gent gran de Tortosa i als usuaris dels programes de la Creu Roja a viatjar en el temps fins a principis del segle XX i a  passejar pel recinte modernista de l'antic escorxador, a càrrec de La Companyia. Activitat gratuïta adreçada únicament als col·lectius de gent gran amb reserva prèvia.

Amb el suport de: