Dia i Nit Internacional dels Museus 2023

Dia i Nit Internacional dels Museus 2023
13/05/2023 - 21/05/2023

Un any més, ens sumem a la celebració del Dia Internacional dels Museus 2023.

Portes obertes al Museu de Tortosa del 13 al 21 de maig
De dimarts a dissabte de 10.00 a 13.30 h i de 17.30 a 19.30 h
Diumenge d’11 a 13.30 h
Festius d'11 a 13.30 h

Visites guiades a l’exposició permanent
Dissabte, 13 de maig a les 17.30 h i a les 18.30 h
Diumenge, 14 de maig a les 11.00 i a les 12.00 h

Visites adaptades a col·lectius amb necessitats especials.
Dijous, 18 de maig de 10 a 13 hores

Totes les visites seran gratuïtes. Aforament limitat.
Més informació: museudetortosa@tortosa.cat

Nit dels Museus
Dissabte, 13 de maig de 2023 a les 22.00 h
Concert  Calcària – Kukundé Quintet
Organitza: Joventuts Musicals Tortosa i Ajuntament de Tortosa
Activitat gratuïta

Com sempre, ens sumem amb el conjunt de museus catalans a la celebració del Dia Internacional dels Museus amb el lema, proposat per l’ICOM (Consell Internacional dels Museus), Museus, sostenibilitat i benestar'.

Els museus contribueixen de manera fonamental al benestar i al desenvolupament sostenible de les nostres comunitats. Com a institucions de confiança i amb un espais d'unió del nostre teixit social, estan en una posició única per promoure el canvi positiu. Els museus poden contribuir de moltes maneres a la consecució dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides: des del suport a l'acció climàtica i el foment de la inclusió, fins a la lluita contra l'aïllament social i la millora de la salut mental.

Com es destaca a la Resolució de l'ICOM “Sobre la sostenibilitat i l'aplicació de l'Agenda 2030, Transformar el nostre món” (Kyoto, 2019), tots els museus tenen un paper per impulsar la configuració i la creació de futurs sostenibles, i poden fer-ho a través de programes educatius, exposicions, activitats de divulgació comunitària i investigació.

La Nit dels Museus se celebrarà dissabte 13 de maig amb un concert al pati de l’edifici de l’antic escorxador. Kukundé Quintet presentarà el seu primer disc, Calcària, un conjunt de temes originals creats pels membres de la banda al llarg dels últims anys. El disc pren el nom d’una de les peces compostes pel bateria del grup, Luis Pérez Villegas, i fa referència al mineral sedimentari del qual està feta la base de l’illa de Mallorca i vol ser una metàfora entre sediment (capes mineral) i polirítmia (capes rítmiques) com a tema desencadenant de tot l’àlbum, que mostra mitjançant la fusió, influències del rock i del jazz contemporani. Aquest grup de joves intèrprets aporta a l’actual panorama jazzístic el seu punt de vista, que ells mateixos expliquen que parteix més de les arrels de cadascú que del jazz tradicional.

Kukundé Quintet neix el gener de 2020 a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) amb la intenció de gravar les composicions del bateria Lluís Pérez Villegas. Aquest procés creatiu es veu plasmat en el seu primer àlbum Calcària. Amb el pas el temps, el quintet ha anat consolidant-se com una formació estable, i s’ha convertit en un important mitjà d’expressió i experimentació. El desembre de 2020 reben el Segon Premi en el Concurs de Joventuts Musicals d’Espanya, en la categoria de Jazz. Actualment, treballen en la creació del seu segon àlbum.