Club de lectura Tortosa. Donde nadie te encuentre, d'Alicia Giménez Barlett

26/04/2017
Museu de Tortosa

El Club de Lectura de la Biblioteca Marcel.lí Domingo al Museu de Tortosa

En aquesta ocasió, el club de lectura es farà de forma excepcional al Museu de Tortosa, i comptarà amb la participació de l'autora, Roc Salvadó, historiador i Julián Salvadó, testimoni i protagonista d'una de les accions de la Pastora.

Donde nadie te encuentre, d'Alicia Giménez Barlett.

Un psiquiatra de la Sorbona especialitzat en ments criminals viatja a Barcelona el 1956. Vol dur a terme un estudi sobre el cas de Teresa Pla Meseguer, anomenada La Pastora, una dona acusada de vint-i-nou morts. És el maquis més buscat per la Guàrdia Civil, i s'ha convertit en una llegenda popular perquè encara és lliure.

Només un periodista de Barcelona sembla tenir pistes importants sobre el personatge, però el que pretén el psiquiatra francès no és informació, el que desitja és una trobada cara a cara amb La Pastora.

D’aquesta forma, l’idealista Lucien Nourissier i el cínic Carlos Infante inicien un viatge a les terres del Maestrat, on s'amaga el seu objectiu gairebé impossible. Al llarg de la seva investigació, hauran d’evitar la vigilància dels guardes, distingir les pistes verdaderes de les falses i evitar els obstacles que els surten al pas.

La novel·la es converteix en una recerca, en una fugida, una aventura que ens revela les misèries i la humanitat d'una època. I en el centre d'aquesta història, més enllà del mite de la guerrilla, sorgeix la Pastora, un personatge històric i real, un personatge de llegenda.

Abans de l'inici de l'activitat, tots els participants estan convidats a visitar el Museu.