Unes 4.000 persones visiten el nou Museu de Tortosa durant la setmana de portes obertes

09/10/2012

Vora 4.000 persones han visitat durant l'última setmana les instal·lacions del Museu de Tortosa, que va obrir les seves portes a l'antic escorxador municipal el passat 29 de setembre.

El Museu de Tortosa ofereix al visitant una retrospectiva de la història de la ciutat i del territori des dels seus orígens fins a l'actualitat. Està format per la sala d'exposicions permanent, a la qual s'accedeix per un espai recepció que també fa la funció de botiga i d'oficina d'informació turística. L'equipament es completa amb la sala de reserva -amb un catàleg que supera les 5.000 referències, la sala d'exposicions temporal Antoni Garcia, una aula didàctica i una sala polivalent.

El conjunt museístic ocupa una superfície que supera els 1.000 m2, sent la sala d'exposicions permanent l'espai més gran, amb 600 m2 distribuïts en dos nivells. Els visitants recorreran sis àmbits on s'explica la història de Tortosa i la del seu territori d'influència, des de la prehistòria fins a l'actualitat (I Els orígens, II Els ibers, III La Dertosa romana, IV Turtuxa, V Al centre de la Corona d'Aragó i VI La Modernitat). S'exposen les peces més representatives de cada període històric procedents de la col·lecció del propi Museu i d'altres museus que les han cedit en dipòsit, com és el cas del Museo del Prado, el MNAC o el Museu Arqueològic de Tarragona.

El recorregut per l'exposició inclou dos audiovisuals, un sobre el Renaixement -un dels períodes de major esplendor a la ciutat, i un altre dedicat al segle XX, amb imatges inèdites de la ciutat. També hi ha una instal·lació artística del tortosí Leonardo Escoda anomenada "L'os del vent", una obra contemporània que interactua amb l'espai i continguts del museu.