Tortosa dedica un espai de memòria als 36 deportats de la ciutat als camps d'extermini nazi

08/11/2021

El dissabte 6 de novembre es va inaugurar l’Espai de Memòria dels Deportats, situat a tocar de la sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa

Aquest espai rememora als 36 tortosins que van ser enviats als camps de concentració nazis. L'homenatge es completarà amb les llambordes de memòria 'stolpersteine' amb els seus noms.

La regidoria de Memòria Històrica, en ocasió de la Capital de la Cultura Catalana Tortosa 2021 ha organitzat un programa de xerrades, taules rodones i projeccions per aprofundir en la seua història i en el valor de les imatges en època de conflictes.

Cal recordar que el fotògraf tortosí Antoni Garcia va ser capturat per l’exèrcit alemany, l’abril del 1941 i fou internat al camp de concentració de Mauthausen, on fou destinat al servei fotogràfic. Juntament amb Francesc Boix aconseguí d’amagat fer còpies d’un gran nombre de fotografies que el servei fotogràfic feia de les instal·lacions del camp i dels presoners. Després de l’alliberament, aquestes imatges, presentades per Boix, foren decisives com a prova en el procés de Nuremberg.