Quinze propostes artístiques opten al XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno

20/02/2022

Quinze propostes artístiques opten al XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno

El jurat del XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno ha seleccionat, entre un total de 52 sol·licituds rebudes, les 15 propostes artístiques que optaran a aquest guardó convocat per l’Ajuntament de la capital del Baix Ebre i organitzat pel Museu de Tortosa.

En aquesta edició el jurat està integrat per Pilar Bonet, crítica d’art, comissaria d’exposicions i professora d’Art Contemporani de la Universitat de Barcelona; Jordi Ribas, artista, llicenciat en Història de l’Art per la Universitat de Barcelona i mediador en l’àmbit artístic; Assumpta Rosés, llicenciada en Belles Arts, crítica d’art i comissaria, i el regidor de Cultura, Enric Roig, que actua com a president per delegació.

Els quinze artistes seleccionats són Francesc Ruiz Abad, Gorka Pinyol Tabernero, Àlvar Calvet Castells, Noé Peiró Sansano, Juan Gil Segovia, Claudia Pastor Tomas, Svantje Bussoff, Mayra d’Amore Lloret, Lídia Porcar Tabernero, Sara Bonache Ríos, Irene Marzo Blasco, Carmen Hurtado Pérez, Glòria Giménez Carrillo, Víctor Solanas Díaz i Cristòfol Pons Bendito.

Els artistes seleccionats hauran de lliurar ara la seva obra al Museu de Tortosa i el jurat, en una segona reunió, decidirà quina és la guanyadora del XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno, que està dotat amb 5.000 euros. L’obra premiada i la resta de seleccionades formaran part de l’exposició que s’inaugurarà a la primavera a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa.

Els objectius d’aquest certamen són fomentar la creació i la recerca artística en el camp de la pintura, fer visible i apropar al públic la producció actual, així com reforçar els vincles del Museu de Tortosa amb la contemporaneïtat.  L'obra guanyadora passarà a formar part de la col·lecció d'art del Museu de Tortosa.

Obert a la pluralitat de tècniques i suports en què es formula la pintura contemporània, el Premi de Pintura Francesc Gimeno és una aposta per la revalorització d'aquest llenguatge artístic. Una finestra a noves propostes formals, a l'exploració de les possibilitats expressives d'una pintura que, més enllà de trobar alternatives estètiques i tècniques, aspiri a crear nous espais de coneixement i reflexió.