L'artista menorquí Cristòfol Pons guanya el XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno

17/03/2022

L'artista Cristòfol Pons (Menorca 1981) ha guanyat el XVI Premi de Pintura Francesc Gimeno amb l'obra 'Disturbios en la segunda sede del FMI' (llapis d’aquarel·la, acrílic i oli sobre tela, de 130 x 160 cm).

El jurat, format per Pilar Bonet, Jordi Ribas Boldú i Assumpta Rosés, ha valorat la seva factura clàssica però d'estètica contemporània, propera al muralisme reivindicatiu, a la il·lustració  i a l'underground.

L’obra de Cristòfol Pons passarà a formar part de la col·lecció de pintura del Museu de Tortosa. Es tracta d’una pintura realista de ressons pop-art i un llenguatge que es mou entre el còmic i el muralisme reivindicatiu. És una obra que representa una manifestació violenta davant de l'edifici en flames del Fons Monetari Internacional.

Aquest estil forma part del modus operandi del pintor que es va formar a l'Escola Massana en Arts del mur, es va llicenciar en Belles Arts a la Universitat de Barcelona i ha fet altres estudis d'ampliació en residències al País Basc i a Berlín.

Pons, ha tingut diferents premis a Menorca, València i Barcelona. Ha exposat, entre d'altres,  a les galeries:  ADN, Barcelona (2007); Sa Nostra de Ciutadella (2008);  La Fàbrica, Menorca (2009);  Vierter Estoc, Berlín (2009 i 2011);  Miscelanea, Barcelona (2015); Incubarte, València (2017); Premi Guasch Coranty. Tecla Sala, l'Hospitalet (2018).

En la present edició del Premi de Pintura han merescut una menció especial del jurat les obres Chemical pictures, de Lídia Porcar, i l’obra de Glòria Giménez  20181001Palu1_HafidzMubarak_AntaraFoto_Reuters_France24.

Assumpta Rosés, autora del text del catàleg que acompanyarà l’exposició del Premi, descriu aquestes tres peces com a  "Tres pintures belles, d’excel·lent tècnica i factura que tenen un contrapunt tràgic en els temes representats: espais maltractats on les vides humanes corren perill".

Durant el mes de juny de 2022 es durà a terme l'exposició del XVI Premi de pintura Francesc Gimeno a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa, on es presentaran el conjunt de les obres de tots els artistes seleccionats en la present edició: Francesc Ruiz , Gorka Pinyol, Àlvar Calvet, Noé Peiró, Juan Gil, Claudia Pastomas, Svantje BussoffMayra d’Amore, Lídia Porcar, Sara Bonache, Irene Marzo, Carmen Hurtado, Glòria Giménez, Víctor Solanas i Cristòfol Pons.

El Premi de Pintura Francesc Gimeno, dotat amb 5.000 €, és una aposta per la revalorització d'aquest llenguatge artístic amb voluntat d'ampliar amb criteris de qualitat la col·lecció pictòrica del Museu de Tortosa, vinculant el creixement de la col·lecció d'art a la contemporaneïtat.