Homenatge a les víctimes dels bombardejos de la Guerra Civil a Tortosa

21/10/2013

Homenatge a les víctimes dels bombardejos de la Guerra Civil a Tortosa

Descobriment d'una placa commemorativa a l'antic pont del tren.

La vicepresidenta del Govern de la Generalitat, Joana Ortega, ha presidit l'acte d’homenatge a les víctimes dels bombardejos de la Guerra Civil a Tortosa. L’acte ha consistit en el descobriment d’una placa commemorativa en una de les pilastres de l’antic pont del ferrocarril, reconvertit ara en via verda, un dels punts de la ciutat que més intensament va patir els bombardejos de l’aviació feixista italiana entre 1937 i 1939. Prèviament, la Vicepresidenta, acompanyada de l’alcalde de Tortosa, Ferran Bel, del delegat del Govern de la Generalitat, Xavier Pallarès, i resta d’autoritats, han visitat l’exposició “Sota un núvol de pols groga. Tortosa bombardejada 1937-1939”, instal·lada al Museu de Tortosa, on es poden veure els testimonis gràfics d’aquells bombardejos.

La Vicepresidenta ha dit que el d’avui “és un acte de justícia, per reconèixer les víctimes d’aquella barbàrie i perquè tot el país conegui aquell trist episodi. Tenim el deure de no oblidar i transmetre-ho a les generacions futures”. L’alcalde, al seu torn, ha tingut un record per a les 92 persones que van perdre la vida en aquells bombardejos, dels quals ara es compleixen 75 anys, i ha lloat l’actitud dels supervivents en la reconstrucció de la ciutat. Ferran Bel ha volgut fer notar que aquesta és la primera vegada que s’homenatja les víctimes d’aquell trist episodi de la Guerra Civil espanyola.