El Museu de Tortosa presenta una oferta d'activitats didàctiques adreçades a escolars de primària, secundària i batxillerat

17/10/2013

Els cursos, que s'impartiran a l'aula didàctica, es basen en l'experimentació i la participació activa dels alumnes

Un any després de la seva obertura al públic, el Museu de Tortosa, Històric i Arqueològic de les Terres de l'Ebre, presenta una oferta d'activitats didàctiques adreçada específicament a escolars de primària, secundària i batxillerat. Després de l'experiència dels "Diumenges al Museu", tallers monogràfics dirigits a infants, que es va fer la primavera passada, el Museu ofereix ara un ventall de cursos vinculats estretament amb la història de Tortosa i de les Terres de l'Ebre i amb els continguts de l'equipament. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i el regidor de Cultura, Joaquim del Pino, han presentat els detalls d'aquesta iniciativa.

A través d'una metodologia basada en l'experimentació i la participació activa es proposen tota una sèrie d'activitats, adaptades als diferents nivells educatius, que complementen els continguts treballats pels alumnes a les escoles i instituts.

La temàtica dels cursos versa sobre la pintura rupestre, l'elaboració d'eines prehistòriques, l'escriptura ibèrica, com es vivia en l'època romana i durant la dominació àrab, o al voltant de la ciutat de les tres cultures, entre d'altres. El Museu ha editat uns quaderns didàctics amb tota l'oferta formativa per tal que escoles i instituts puguin informar-se.

L'aula didàctica es planteja com un espai essencial del Museu per a la transmissió dels continguts i l'instrument principal per captar l'interès del públic escolar cap a la història de la ciutat de Tortosa i del seu territori d'influència. El nou equipament, situat al pati dels llimoners del Museu, vol esdevenir una àrea polivalent amb sistemes de redistribució de la sala per adaptar-la a diferents tipus d'activitats, més enllà dels tallers i cursos. Té capacitat per a grups de fins a 30 persones i permet generar dos espais de treball per poder fer tallers independents.