El Museu de Tortosa amplia la seva oferta amb la posada en servei d'una pàgina web

24/05/2013

Molta participació en els tallers infantils de l'aula didàctica. Aquest diumenge 26, entrada gratuïta i dos nous tallers per a infants.

El Museu de Tortosa, Històric i arqueològic de les Terres de l'Ebre, ha presentat la seva nova pàgina web (www.museudetortosa.cat), on informa de manera detallada sobre l'exposició permanent, les exposicions temporals i les activitats que es duen a terme.

El Museu va obrir portes el passat mes de setembre, i des de llavors ha rebut més de 5.300 visitants. L'activació del nou lloc web ha de permetre promocionar el principal equipament cultural de la ciutat amb l'objectiu d'incrementar aquests registres. Les activitats paral·leles, com els tallers infantils que es van fer diumenge passat i que es repeteixen el proper diumenge, també van en la línia d'ampliar l'oferta del Museu i captar l'atenció de públics diversos, en aquest cas les famílies. L'alcalde de Tortosa, Ferran Bel, i el regidor de Cultura, Joaquim del Pino, han presentat avui el nou web, acompanyats dels representants de l'empresa que l'ha posat en servei, Empàtica.

A www.museudetortosa.cat hi trobem informació sobre la història del complex modernista de Pau Montguió, així com dels principals elements que s'exhibeixen a l'exposició permanent, una retrospectiva de la història de Tortosa i de les Terres de l'Ebre des dels seus orígens fins l'actualitat. El web ofereix un tast de les 5.000 referències del catàleg. També s'informa sobre l'aula didàctica i les activitats paral·leles. En aquest sentit, cal destacar la bona entrada que hi va haver diumenge passat, coincidint amb el Dia Internacional dels Museus, on vora 200 persones van aprofitar l'entrada gratuïta per visitar el Museu. El proper diumenge, en ser últim diumenge de mes, l'accés al museu també serà gratuït per a tots els públics.

També aquest diumenge es farà la segona i última sessió de Diumenges al Museu, una jornada amb tallers per a infants d'entre 6 i 12 anys, que diumenge passat va tenir una important participació. Aquest diumenge es faran tallers de pintures rupestres i escriptura ibèrica. També és una activitat gratuïta.

Tot el conjunt museístic ocupa una superfície que supera els 1.000 m2, sent la sala d'exposicions permanent l'espai més gran, amb 600 m2 distribuïts en dos nivells. Els visitants recorreran sis àmbits on s'explica la història de Tortosa i la del seu territori d'influència, des de la prehistòria fins a l'actualitat (I Els orígens, II Els ibers, III La Dertosa romana, IV Turtuxa, V Al centre de la Corona d'Aragó i VI La Modernitat). S'exposen les peces més representatives de cada període històric procedents de la col·lecció del propi Museu i d'altres museus que les han cedit en dipòsit, com és el cas del Museo del Prado, el MNAC o el Museu Arqueològic de Tarragona.

El recorregut per l'exposició inclou dos audiovisuals, un sobre el Renaixement -un dels períodes de major esplendor a la ciutat, i un altre dedicat al segle XX, amb imatges inèdites de la ciutat. També hi ha una instal·lació artística del tortosí Leonardo Escoda anomenada "L'os del vent", una obra contemporània que interactua amb l'espai i continguts del museu.