Atorgat el Premi de Pintura Francesc Gimeno 2016

10/10/2016

Atorgat el Premi de Pintura Francesc Gimeno 2016
El premi es lliurarà el proper 17 de desembre al Museu de Tortosa

L'artista Ariadna Mangrané, amb l'obra "Mineralia", ha estat la guanyadora del XIV Premi de Pintura Francesc Gimeno 2016.

El jurat que ha atorgat el premi ha estat format per Pep Montoya, pintor, doctor per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona i coordinador del Màster ProdArt a la mateixa facultat; Àlex Mitrani, doctor en Història de l'Art per la Universitat de Barcelona, comissari i crític d'art, i Joséphine Matamoros, conservadora honorària del Patrimoni i comissària d'exposicions, ha estat directora del Museu d'Art Modern de Ceret i actualment ho és del Museu d'Art Modern de Collioure.

El premi, dotat amb 5000 €, es lliurarà el proper 17 de desembre a la guanyadora en l'acte inaugural de l'exposició del XIV Premi de pintura Francesc Gimeno a la Sala d'Exposicions Antoni Garcia del Museu de Tortosa, on es presentaran el conjunt d'obres seleccionades que optaven al premi aquest any.

Ariadna Mangrané, nascuda a Sant Carles de la Ràpita l'any 1986, és llicenciada en Belles arts per la Universitat de Barcelona i ha cursat una beca Erasmus a la University of Art and Design (TaiK) d'Hèlsinki (Finlàndia). Actualment du a terme el Màster en Belles Arts a Umea Academy of Fine Arts a Suècia. Ha exposat individualment dins del programa Projeccions 51 a la Cambra de la Propietat Urbana de Barcelona i a la Galeria Miquel Alzueta de la mateixa ciutat. També ha participat en exposicions col·lectives a Alemanya, Finlàndia i República Txeca. Cal destacar la seva selecció l'any 2014 al concurs Art <30 2014,  convocat per la Facultat de Belles Arts de la Universitat de Barcelona, i organitzat per la Sala Parés i la Galeria Trama adreçat  alumnes i exalumnes de les facultats de Belles Arts de totes les universitats espanyoles, i les de Lisboa i Bordeus.

El Premi de Pintura Francesc Gimeno és una aposta per la revalorització d'aquest llenguatge artístic i al mateix temps un instrument per ampliar amb criteris de qualitat la col·lecció pictòrica del Museu de Tortosa, vinculant el creixement de la col·lecció d'art a la contemporaneïtat.