2013/03/14 Art a l'abast de tothom al Museu de Tortosa

14/03/2013

2013/03/14 Art a l'abast de tothom al Museu de Tortosa
Els artistes tortosins Jordi Castells i Jaume Rocamora participen en aquesta proposta cultural

El projecte socio-escultòric Artsurprise, sorgit del col·lectiu El-Drac i ja present en altres centres culturals de l'Estat espanyol i d'Alemanya, ha arribat a Tortosa. Es tracta d'una plataforma experimental de promoció de nous estils i tècniques a través d'unes màquines expenedores de cigarrets dels anys 1970 reciclades, que permeten adquirir art contemporani en petit format. Les obres que hi ha disposició del públic es divideixen en diferents categories, com ara dibuixos, pintures, àudio, tècniques mixtes, gravats, etc, i el preu de venda és de 5€, dels quals els artistes en reben un benefici de 3€ per peça venuda.

Aquest projecte, sorgit l'any 2011 d'una idea de l'artista alemany Joan Petry, ja compta amb 25 màquines, mitjançant les quals s'han distribuït un total de 12.000 obres de 66 artistes procedents de tota Europa. Segons Petry, l'objectiu d'aquesta activitat és propiciar la col·laboració dels artistes, tot creant una xarxa que sobrepassa els límits del mercat tradicional de l'art i posar-lo d'aquesta manera a l'abast de tothom.

Jordi Castells, artista tortosí que participa en el projecte, ha destacat que aquest nou mètode de presentar l'art permet als artistes obrir-se una finestra cap a l'exterior i donar-se a conèixer al gran públic. També ha explicat que, per formar part d'Artsurprise, no és necessàri pertànyer a la comunitat El-Drac, però sí que es demana que, per participar-hi, cada autor presenti un mínim de 100 peces. Per la seva banda, Jaume Rocamora, l'altre artista tortosí present al projecte, ha expressat que aquest format estimula la creativitat de l'artista i apropa físicament a l'espectador a l'obra, encuriosint-lo per l'activitat del creador més enllà de la peça adquirida: "Crec que és una proposta que té futur i servirà per fer-ne una bona difusió", ha afirmat, així mateix, Rocamora.

Finalment, el regidor de Cultura de l'Ajuntament de Tortosa, Joaquim del Pino, ha agraït al col·lectiu d'artistes que hagin pensat en Tortosa per ubicar aquesta màquina a la Sala d'Exposicions Municipal Antoni Garcia, espai que forma part del Museu de Tortosa ubicat a l'Antic Escorxador, la qual cosa permetrà promocionar d'una forma més original l'art i permetrà als artistes participants poder obtenir nous contactes per desenvolupar la seva creativitat.