Aldo Urbano, guanyador del 15è premi de pintura Francesc Gimeno 2018

12/11/2018

Aldo Urbano, guanyador del 15è premi de pintura Francesc Gimeno 2018
L'obra guanyadora, juntament amb la resta dels artistes seleccionats, es podrà veure al febrer en una exposició a la sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa

L'artista Aldo Urbano, amb l'obra Fantasmagoría (oli sobre tela, 130 x 100 cm) ha estat el guanyador del XV Premi de Pintura Francesc Gimeno 2018. El jurat, format per Joaquim Cantalozella, Albert Mercadé i Núria Rodríguez, ha valorat “la singularitat de l'imaginari pictòric d'Aldo Urbano, amb una obra fresca, contundent i subversiva, que contribueix a la renovació de la nova figuració pictòrica contemporània”.

Han merescut una menció especial del jurat les obres Principio de Razón, de  Lola Berenguer, i S/T#15, de Jordi Morell.

El premi, dotat amb 5000 €, es lliurarà durant el mes de febrer de 2019 al guanyador en l'acte inaugural de l'exposició del XV Premi de pintura Francesc Gimeno a la Sala Antoni Garcia del Museu de Tortosa, on es presentaran el conjunt de les obres de tots els artistes seleccionats en la present edició: Cristina Gamón, Albert Piña, Ion Erramun Etxeberria, Albert Arribas, Sergi Clavé, Pedro Peña, Berto Martínez, Lola Berenguer, Bernat Daviu, Jordi Morell, Vicent  Arlandis, Víctor Solanas, Francesc Ruiz i Gal·la Uriol.

El Premi de Pintura Francesc Gimeno és una aposta per la revalorització d'aquest llenguatge artístic amb voluntat d'ampliar amb criteris de qualitat la col·lecció pictòrica del Museu de Tortosa, vinculant el creixement de la col·lecció d'art a la contemporaneïtat.

Aldo Urbano (Barberà del Vallès, 1991) va cursar Belles Arts a la Universitat de Barcelona i a la Willem de Kooning Academy de Roterdam. Ha exposat individualment a Barcelona a les galeries Balaguer, Bombon Projects i  EtHall, així com als espais La Puntual i El Passadís.

La seva obra ha format part d'exposicions col·lectives a La Panera (Lleida), el Centre d’Art Maristany (Sant Cugat), la Fundació Arranz Bravo (L’Hospitalet de Llobregat), o a la Cidade da Cultura (Santiago de Compostela) entre d'altres.

Des de l'any 2014 fins al 2017 ha dut a terme diferents residències artístiques a Sandarbh Artist Residency (Partapur, India), Espai d'Arts Rocaumbert, Piramidon Centre d'Art Contemporani i Can Serrat a Barcelona. El seu treball ha estat becat per la Fundació Guasch Coranty i distingit amb els Premis de la Sala d’Art Jove en diferents modalitats. Aquest any ha rebut el Premi DKV a l'artista emergent per la millor exposició en galeria dins dels Premis GAC organitzat pel Gremi de Galeristes de Catalunya.

Recordem que el jurat que ha atorgat el premi ha estat format per Joaquim Cantalozella, artista, Doctor en Belles Arts i professor del departament d’Arts visuals i Disseny de la Universitat de Barcelona, cap d’estudis de la facultat i coordinador del grau de Belles Arts; Albert Mercadé, historiador i crític d’art, Doctor en Humanitats per la Universitat Pompeu Fabra, Llicenciat en història de l’art per la Universitat de Barcelona i Universitat de la Sorbonne de París i Director de la Fundació Arranz Bravo; Núria Rodríguez, artista, Doctora en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València i professora del Màster de Producció Artística de la mateixa Universitat.