Albert Fabà o la revolta permanent

26/05/2020 - 27/06/2020
Sala Antoni Garcia
De dimarts a divendres, de 10 a 13.30 h Dissabte, de 17 h a 19.30

L’exposició reobre les portes a partir del 26 de maig i es prorroga fins al pròxim 27 de juny.

La mostra ha estat produïda pel Museu de Tortosa i presenta un conjunt d’obres d'Albert Fabà, artista tortosí nascut l’any 1927. Comissariada per Ivan Favà, les obres seleccionades documenten un moment de gran efervescència creativa de l’artista, comprès entre 1966 i 1976. Hi ha un primer grup de peces anteriors a 1969 i algunes obres de la sèrie Crònica d’un temps (1936-1953) que Fabà va fer després de la mort del dictador. Són obres d’avantguarda que coincideixen en el realisme de tipus crític dominant en aquells anys. En paraules del mateix comissari: «l’artista va crear una poètica personal lligada a la seva potent personalitat, que el van portar a denunciar les injustícies universals».

Albert Fabà

Nascut a Tortosa l’any 1927, Fabà va vincular-se ben aviat amb el món artístic i cultural d’una ciutat que es reconstruïa després de la desfeta de la guerra civil. Principalment autodidacta, va  assistir a classes a l’Escola d’Arts i Oficis de Barcelona i a l’Escola d’Art de Tortosa. Va estar present i actiu en les associacions culturals i grups d’artistes que es van originar en plena  postguerra a la nostra ciutat.  A tall d’exemple cal destacar la seva relació amb el Círculo Artístico,  o amb el grup Delta 51.

Anys més tard, es vincula al grup d’intel·lectuals i artistes plàstics Macla 65. Aquest grup es caracteritzarà per la praxi d’un realisme crític i la defensa de l’art com eina de conscienciació política i transformació social. Fabà mantindrà aquesta tendència social durant la dècada dels 70. Posteriorment, la seva obra es desenvoluparà marcada per l’interès en les possibilitats expressives de la matèria. Ho farà a través de l’experimentació de tècniques i materials, entre la figuració i l’abstracció.

L'exposició es podrà visitar de manera individual o en grups de convivència, amb aforament limitat segons les mesures sanitàries vigents a causa de la COVID-19. Durant la visita s'ha de portar la mascareta posada, tant adults com infants. Cal respectar la distància física de 2 metres, i seguir les indicacions del personal del museu per evitar el contacte, no s’oferirà servei de guarda-roba ni de consigna.