Roberto Escoda. El present del pintor

Roberto Escoda. El present del pintor
19/05/2018 - 22/07/2018
Sala Antoni Garcia
De dimarts a divendres de 10 a 13.30h; Dissabtes, de 17 a 19.30 h i diumenges de'11 a 13.30 h

Inauguració el dissabte 19 de maig, a les 12.00 h
El present del pintor és una proposta de l’artista Roberto Escoda. L’exposició produïda i presentada pel Museu d’Art Modern de la Diputació de Tarragona (11/05 al 12/07 de 2017) mostra el present creatiu de l’artista de les Terres de l’Ebre.

Ara, el Museu de Tortosa, presenta una adaptació expositiva de l’anterior, una selecció del treball més actual: obra sobre paper del tema més recurrent: oliveres. Oliveres que parlen de territori, paisatge, costums, rostres, somnis, enyors, records... a mig camí entre la figuració i la reflexió formal.

Arbres -narradors de la seva percepció vital- inquiets, reflexius i atzarosos. Documents de la constant del seu traç i gest, que obeeixen al seu sentit gestual, cromàtic, poètic i al mirar reposat i respectuós.

Roberto despulla el seu discurs del fet de mirar. El pòsit del seu passat que en aquest present mostra el seu fer.

L’artista

Roberto Escoda i Valldepérez (Tortosa 1927)

Doctor en belles arts per la Universitat de Barcelona. Ha estat professor de dibuix a l’Escola de Mestria Industrial (IES de l’Ebre), professor de dibuix, procediments pictòrics i director de l’Escola d’Art de la Diputació a Tortosa. Catedràtic de dibuix de l’Institut Joaquim Bau de Tortosa.
En l'àmbit artístic va formar part dels grups Delta 51 i Cabra-Feixet. Ha realitzat nombroses exposicions col•lectives de dibuix, gravat i pintura.
Actualment continua el treball artístic al seu taller.