Presentació del llibre Mauri essencial

11/04/2019
Aula didàctica del Museu de Tortosa
19.30 h

Onada Edicions presenta el pròxim 11 d'abril Mauri essencial obra de l'escriptor Manel Ollé.

Mauri essencial narra la trajectòria creativa del pintor Frederic Mauri Pallarés,  il·lustrada amb una significativa mostra d’obres de l’extensa producció del pintor. Home d’una gran formació artística, ha exercit de catedràtic de dibuix a l’Institut de Batxillerat de Tortosa, ciutat on ha desenvolupat una gran aportació al món de l’art, que es fa evident en una obra pictòrica potent, innovadora, creativa i molt personal.
A banda de la seua dedicació a la pintura, hem de ressaltar els diversos llibres que ha il·lustrat, els cartells anunciadors de múltiples activitats culturals, els seus dibuixos d’una exquisida perfecció formal, els excel·lents gravats i, darrerament, cal remarcar també la seua gegantina aportació al món de l’exlibrisme. Se’l considera un dels millors exlibristes contemporanis.

Manel Ollé Albiol (Ulldecona, Montsià, 1954) és llicenciat en Filologia Romànica per la Universitat de Barcelona. Viu a Tortosa, on s’ha dedicat a la docència com a professor de literatura catalana en un institut de batxillerat. En el vessant narratiu, és autor de L’última vinyeta (1995), Macianet, el ventallenc (1998), Micalet Verderol (2011) i L’escamot de la nit serrada (2018). Ha rebut els premis Lo Grifonet 2013 d’Òmnium Cultural de les Terres de l’Ebre i el Mestre de Mestres 2015 de l’Ajuntament de Tortosa.