Pete Seeger. El poder de la cançó

Diverses activitats al voltant de la celebració del centenari del naixement

Pete Seeger. El poder de la cançó
29/06/2019 - 10/07/2019
Diferents espais del Museu

L’any 2019 celebrem el centenari del naixement de Pete Seeger i amb aquest motiu s'han programat tot un seguit d'activitats al Museu emmarcades dins la Mostra de Jazz de Tortosa

Exposició: Pete Seeger: el poder transformador de la cançó
Del 29 de juny al 10 de juliol
Sala polivalent del Museu de Tortosa

De 11.30 a 13.30 h i de 17.00 a 19.30 h (Tancat dilluns). Entrada lliure
L'exposició ha estat elaborada a través dels materials i patrimoni de Ramon Nadal, estudiós i col·leccionista que durant anys ha recollit una documentació exhaustiva sobre Seeger. L’exposició està integrada per dotze plafons amb imatges inèdites, cançons i partitures, així com els aspectes més significatius de la vida de Pete Seeger.

Projecció: The power of song
29 de juny
Aula didàctica del Museu de Tortosa
20.30 h Entrada lliure

Projecció de la pel·lícula, V.O. amb subtítols.

Concert: Pete Seeger. El poder de la cançó a càrrec de Tren Seeger
5 de juliol
Pati del Museu de Tortosa
20.00 h Entrada lliure

Concert commemoratiu del centenari del naixement de Pete Seeger. Nascut el 1919 a Nova York, és un dels grans impulsors de la música popular i el seu repertori ha influenciat artistes d’arreu del món en els àmbits del folk, la cançó d’autor, el blues, el jazz i el gòspel. Deixeble i amic de Woody Guthrie, ha estat també referent de noms tan importants com Bob Dylan, Joan Baez o el mateix Bruce Springsteen.
Tren Seeger està integrat per l’acordionista Cati Plana, el guitarrista Sergi Trenzano, el cantant Arturo Gaya i el baixista Kike Pellicer. El concert ofereix un repertori de 20 cançons que els mateixos intèrprets han arranjat, revisat i adaptat al català i compta amb la col·laboració  especial de Cor Flúmine. La proposta fa un repàs a la figura i obra de Seeger a través de facetes representatives de la seva trajectòria com a cantant i activista social: el poder transformador de la cançó, la recuperació de la música popular, la lluita pels drets humans i els drets civils de la gent de color, l’antibel·licisme, la defensa activa del medi ambient, així el cançoner de la Batalla de l’Ebre.

Tallers Seeger
5 de juliol

Museu de Tortosa
De 10.00 a 14.00 h
Tallers de veu i acompanyament instrumental sobre el repertori de Pete Seeger i impartits per Cati Plana (acordió diatònic), Arturo Gaya (veu), Sergi Trenzano (guitarra) i Kike Pellicer (contrabaix). Matrícula gratuïta.
Inscripció prèvia: simpaticaproduccions@gmail.com