Noela Covelo Velasco. Et cauen les estrelles de la cara

Noela Covelo Velasco. Et cauen les estrelles de la cara
07/10/2022 - 13/11/2022
Sala Antoni Garcia
De dimarts a dijous de 10 a 13.30 h Divendres i dissabtes de 10 a 13.30 i de 16.30 a 18.30 h Diumenges d'11 a 13.30 h Dilluns i festius tancat

Inauguració dijous dia 6 a les 18 h.
Instal·lació sonora de l’artista Noela Covelo Velasco.
El Museu de Tortosa participa en el projecte Natura viva: musa i mimesi, comissariat per Carolina Grau i guanyador del concurs convocat per Transversal Xarxa d'Activitats Culturals l’any 2021.

Natura viva: musa i mimesi explora el territori i reivindica el valor de la natura com a font d’inspiració i espai de diàleg.

Entre el 6 d'octubre i l'13 de novembre es presenten davant del públic 10 projectes de nova creació programats simultàniament a 10 ciutats catalanes, una de les quals és Tortosa.

La comissària Carolina Grau proposa la intervenció d’un artista a cada una de les 10 ciutats participants, amb l’objectiu de vincular l’art contemporani amb la naturalesa.

"Davant el saqueig que estem infligint als recursos naturals del nostre territori, el projecte vol obrir noves finestres a la natura per a inspirar, sentir i connectar-nos amb ella”, remarca la comissària. "Vivim una dècada marcada pel repte del compliment dels objectius de desenvolupament sostenible i volem posar l'atenció a les nostres interrelacions, la consciència en les espècies que habiten el nostre planeta i sobre l’evolució de la nostra empremta i el seu impacte a la biosfera”, afegeix.

La instal.lació sonora a Tortosa: Et cauen les estrelles de la cara

A Tortosa Noela Covelo Velasco ha investigat sobre possibles narratives sonores vinculades a l’entorn de Mig Camí. El lloc, a Mig Camí, es converteix en un santuari estretament vinculat a la terra i a les restes fòssils, fruit del moviment de les plaques tectòniques. L’artista crea una ficció sonora a través d’un cançoner imaginari que parla de la possibilitat que la península Ibèrica desaparegui. La instal·lació sonora experimenta amb diferents estats de la veu alterada a través del sòl.

L'artista

La pràctica artística de Noela Covelo Velasco (Pontevedra, 1994) es vincula amb la veu, treballant majoritàriament a través de la instal·lació sonora i la performance. La veu no sols com un mitjà sinó com un material en si mateix que transforma l'espai.

Des de 2017, i de forma anual, la Xarxa Transversal impulsa cada any projectes de producció pròpia. El Consorci Transversal Xarxa d'Activitats Culturals, està format per 10 ciutats mitjanes de Catalunya: Figueres, Girona, Olot, Manresa, Mataró, Granollers, Sant Cugat del Vallès, Vilanova i la Geltrú, Tortosa i Reus. Les produccions pròpies són l’únic projecte de Xarxa Transversal on sempre participen simultàniament tots els municipis membres.