La Portalada de Ripoll Candidatura Patrimoni Mundial UNESCO.

Exposició

La Portalada de Ripoll Candidatura Patrimoni Mundial UNESCO.
08/11/2018 - 09/12/2018
Pati del Museu
De dilluns a dissabte de 10 a 13.30 h i de 16 a 18.30 h; Diumenges d'11 a 13.30 h

El Museu de Tortosa acull l'exposició itinerant La Portalada de Ripoll Candidatura Patrimoni Mundial UNESCO.

Aquesta és una iniciativa de l’Ajuntament de Ripoll per donar a conèixer la Portalada romànica del Monestir de Ripoll i ampliar els suports a la candidatura.

La mostra, de petit format, consta de cinc plafons de dues cares amb imatges, elements gràfics i textos en català, castellà, anglès i francès. L'exposició explica els elements més singulars i la història de la Portalada de Ripoll, porta d’entrada de la cultura clàssica i musulmana a Europa i obra mestra del romànic.

El camí per aconseguir que la Portalada del monestir de Santa Maria de Ripoll sigui declarada Patrimoni Mundial per la UNESCO, s'inicià l'any 2014 i feu un pas important el mes de novembre 2016 quan fou inclosa en la Llista Indicativa per part del Consejo del Patrimonio de l’Estat Espanyol. A partir d'aquest moment haurà d'estar com a mínim un any, en aquesta llista per tal de poder optar a formar part de la Llista de Patrimoni Mundial de la UNESCO.