Instal·lació

20/08/2021 - 12/09/2021
Museu de Tortosa. Sala Antoni Garcia
De dimarts a divendres de 10.00 a 14.00 h. Dissabtes de 10.00 a 14 h i de 16.00 h a 19.00 h. Diumenges de 9.30 a 13.30 h. El diumenge 5 i el dissabte 11 de setembre restarà tancada al públic.

Eufònic. A partir del 20 d’agost podreu visitar a la sala Antoni Garcia la instal·lació de Laura Llaneli i Óscar de la Fuente «Anant d’una extremitat a l’altra, d’un costat a l’altre, d’una cosa, per dins d’ella»

Aquesta instal·lació forma part del programa d'Eufònic, festival al voltant de les arts sonores, visuals i digital-performatives que se celebra a les Terres de l’Ebre del 20 al 29 d'agost amb instal·lacions artístiques i actuacions en diferents equipaments culturals i espais singulars del territori.

Al Museu de Tortosa, Laura Llaneli i Oscar de la Fuente presenten la instal·lació creada a partir del diàleg entre els elements arquitectònics de la sala d’exposicions  Antoni Garcia, alguns d'ells originals de principis del segle XX, i la veu. En altres cultures, el cant és un fet popular i comunal; en la nostra, només se sent capaç de cantar aquell que sap que ho fa bé. Al voltant d’aquest concepte gira aquesta instal·lació en què diversos transductors disposats a l’interior de la sala amplificaran les veus de persones de les Terres de l’Ebre afinant (o intentant-ho) en la mateixa freqüència. Una composició vocal que batega en l’espai.

Laura Llaneli
Va seguir estudis de Música en el Conservatori de Sabadell i és Diplomada en Disseny Gràfic. A més, és Llicenciada en Belles arts i Màster en Art Sonor, tots dos per la Universitat de Barcelona (UB). És membre de Sons de Barcelona, del col·lectiu feminista Nenazas i de Prada (banda de música). També és editora del bloc Hangar's Sound Art.

Óscar de la Fuente
Graduat en musicologia i membre de diversos projectes musicals com la banda de rock progressiu Obsidian Kingdom, es va interessar cada cop més pel fet experimental i l’art sonor i va crear Oso de la Fuente, el projecte musical propi de caràcter més experimental.