Dels nostres artistes n'és la inspiració. Art al voltant de la Mare de Déu de la Cinta

Exposició

26/08/2017 - 30/09/2017
Sala Antoni Garcia
De dimarts a divendres de 10.00 a 13.30h; dissabte de 17.00 a 19.30h; diumenges d'11.00 a 13.30 h. Dilluns i festius, tancat

Inauguració dissabte 26 d'agost a les 12.30 h

Amb motiu de la  celebració del 4t Centenari de la fundació de la Reial Arxiconfraria de la Cinta, el Museu de Tortosa presenta aquesta exposició. La mostra, comissariada per Victòria Almuni i Joan Hilari Muñoz, exposa l’obra d’artistes que han dedicat la seva capacitat creativa a representar la imatge de la Cinta. La majoria formen part del fons d’art d’aquesta institució, d’altres han estat cedides pel capítol de la Catedral de Santa Maria de Tortosa.

L’exposició s’estructura en dos àmbits. El primer presenta algunes obres anteriors al segle XX. Imatges de la Mare de Déu o elements relacionats amb la litúrgia que envolta el seu culte.

Una selecció d’obres contemporànies, del segle XX i XXI, que tenen com a motiu la imatge de la Verge de la Cinta configuren el segon àmbit. Una part important d'aquestes obres formen part de la col·lecció de la Reial Arxiconfraria de la Mare de Déu de la Cinta i són donacions que han fet artistes tortosins o vinculats al municipi. La imatge d'aquestes obres han estat utilitzades als programes de les festes dedicades a la Verge cada mes de setembre.

En conjunt, la mostra presenta una vintena de peces fruit de diferents llenguatges artístics i artesanals com ara la pintura, l'escultura, el disseny gràfic, la il·lustració, la talla, el vitrall o la forja entre d'altres. Són autors d'aquestes obres Àngel Acosta, Francesc Bas Espuny, Josep Benet Espuny, Antoni Cerveto, Ramon Cerveto, Ricard Cerveto, César Estrany, Joaquim Ginovart, Mercè Gómez, David Lapiedra, Manel Marqués, Joaquim Marro, Josep Manel Pegueroles Abadie, Mentxu Pérez Llorca, Jaume Queralt, Joan Rebull, Jaume Rocamora, Cinta Sabaté i Bronson Shaw.